2010. december 15., szerda

"A könyvnek vége."

Hallottam ezt a mondatot mögöttem álló férfitől, aki barátnőjének mondta reakcióként a könyvreklámokat látva. Felmerült a kérdés bennem: "Tényleg?"

Utam további részében ezen gondolkoztam, hogy a könyv mit jelent ma. Vannak új könyvek, léteznek könyvesboltok, méghozzá egyre több. Akkor csak nincs vége a súlyos papírtégláknak. Én szeretek olvasni, de ez én vagyok. Gondolkozzunk mélyebben.

A könyvreklámok miért vannak? Mi van a könyvreklámokon? Konkrét sikerkönyvek vannak, olyan írók munkáival, akik vagy befutottak, vagy nagyon jó könyvnek kell lennie, aminek 100% a sikere. A könyvesboltokban, legalábbis amikor bemegyek nincs nagy tömeg, annak ellenére hogy mekkora tereket töltenek ki ezek a boltok. A konkrét reklámok egy bizonyos könyveket céloznak meg, de ha már bemész a boltba nézz körül.

A boltokon kivül még egy fontos dolgot kell megemliteni, a könyv életébe egyre jobban beleszól a technika. Egyre jobban terjed az elektromos könyv vagy ahogy populárisabb az e-book. Egyszerűbb, könnyebb és nem terheli meg a környezetet a sok papír miatt. Jobb hogy mindent egy helyen lehet tárolni, de a polcon a könyv jobbat mutat és egy nyomtatott papírlap olvasása valahogy még mindig utánozhatatlan ezekkel az elektronikai eszközökkel.

Én könyvet sűrűn nem veszek ez igaz, de valahogy még mindig úgy gondolom, hogy a könyv még mindig komoly jövőre tekinthet. Én szeretem levenni polcomról kapott/örökölt/vett könyvemet és nyugodtan, minden elekromos környezetet kizárva olvasni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése