2010. december 13., hétfő

Kell. Miért? Mert!

Reggel ez a gondolatsor fogalmazodott meg bennem miközben barátnőmnél félkomásan a tejeskávémat szürcsölgettem. A metron ez továbbérlelődött és megszületett mai bejegyzésem alaptémája, a függőség(eink).

"Nekem négy függöségem van: nikotin, koffein, alkohol és nők." hangzott el egy évfolyamtársam szájából pár hónappal ezelőtt. Gyakorlatilag a négy legális drog, ami a férfiaknak (normális esetben) engedélyezett a Nagyház által. De a helyzet ennél egy kicsit (szerintem) drasztikusabb.

A függőség egy rövid szónál kezdődik. Kell. Egy kulcsszó, amely az ember legnagyobb motiváló ereje, hogy elérjen valamit. Legyen az hasznos vagy illuzió. Az idézett mondatra nekem egy koncert előtti kép ugrik be, amikor a rock zenész/művész a whiskey-s üveget issza, a másik kezében a cigi füstölög, hogy a fellépésre teljesen jó legyen a hangja, miközben azon gondolkozik, hogy a buli után, melyen koffeines itallal pörgesse fel magát a berendelt szöke, barna, vörös vagy fekete bombázó mellé. Nagyjából ez a rokker élet alapja (a drogokat most kihagynám, maradjunk a legalitásnál).

A nikotinról annyit részemről, hogy nem támogatom. Környezetem kényszerből szívja (vagy a cigi öket), és akit csak láttam vagy egy helyben tiporgott vagy ment le a "lejtőn"...

Alkohol. Ez egy elkerülhetetlenebb dolog. Ott van mindenütt. Ünnepekkor, egy kellemes összejövetelnél, bulinál egy szórakozóhelyen (vagy kocsmában) vagy akár egy spontán ötletnél is. Vannak akik nem isznak, és tartják magukat minden esetben, szerintem kirekeszti magát a társaságból, de akkor meg eljutunk oda, hogy inni kell? Talán igen, talán nem. Mindenesetre a tapasztalat az hogy az alkohol egy szeszélyes dolog, sok mindent kihozhat az emberből.

"Kérsz egy kávét? Igen, kicsit fel kell pörgessem magam." Sajnos ezt el kell ismernem, hogy hasonló gondolatsorban én is részt veszek. Mostanában pörgés van és egyszerűen nem menekülünk ki abból a helyzetből, hogy az ember normálisan egyen nyugodtan. Szerintem 30 perc szünet nem elég, hogy egy kellemes ebédet az ember elfogyasszon egy étkezdében. Ekkor mi marad? Pizza, sajtburger, péksüti. Figyelünk az egészségre? Nem éppen. Mi marad, hogy életben tartuk magunkat egy kemény munkanapnál? Kávé, energiaital, kóla, vagy koffeintabletta... Még eszembe jut egy jó tea, de van arra idő? Ezt se hiszem.

Utolsó férfi drog a kedvencem, amire talán büszke is vagyok, hogy függője vagyok. Negatívat nem írok, mert max elméletben lehet és ez a drog a legkülönlegesebb az összes közül. Önnáló tudattal rendelkezik, amely még jobban képes az ujjai köré csavarni. De erről még később több topikban.:)

Az első három drog valahogy életünk köré épült és ekkor még nem tértem ki (pedig szerettem volna, majd egy köv. bejegyzésben) a saját drogokról. Pl.: "filmek, mert moziba kell járni", stb. ezeket is bövebben kifejtem.:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése