2010. december 10., péntek

Csett és álom

Az utóbbi időben elkezdtem gondolkozni, hogy miért is alszom furán. Mit értek ez alatt, nem úgy mint régen. Olyan teljes rendszertelenség érzése alvás közben.

Miért is fontos ez?

Az alvás az egyik legfontosabb dolog, ami életünkbe történik. A nem alvást lehet kávéval kezelni, szedni sok-sok koffeint, de teljes megoldás nem hoz. A probléma időre eltűnik, de nem old meg semmit.

De visszatérve, én nekem más a problémám. Nem probléma, furcsaság. Amikor nyugodt helyzetbe kerülök este barátnőmmel, aki mellett tényleg meg tudok nyugodni, talán túlságosan is, mert csettintésre a képzeletem világába sülyedek.

Nem azért, mert férfias kötelességeimet teljesítve, "na most már mehetek aludni" (szó nincsen), hanem egyszerűen a szervezetem megnyugszik barátnőm mellett és abban a pillanatban a tudatalattim elveszi a tudatomtól a jogot, hogy akarok-e aludni vagy sem.

Nos, hosszasan felvázoltam e bejegyzésem témáját, alvás, ami ébrenlét negatívja.

Miért alszunk?

Hogy agyunk kipihenje magát és másnap (vagy még aznap) felfrissülve képesek legyünk gondolkozni, dolgozni, tanulni, teljesíteni. Elvileg az agy 10 napig birja alvás nélkül, utána megörül vagy agyhalál vagy valami hasonló lehet. Amerikában vallatási módszer a "nem aludhatsz" 180 órán kezesztül (az 7 és fél nap!!!). Olyan szinten megterheli az agyat, hogy egy kis alvásért az ember bármit megtenne, elmondana. Na ennyit a kinzásokról, bele se merek gondolni, hogy milyen lehet. Nekem 25 óra ébrenlét elég egy félig berúgott, nyügös, vagy balhés állapothoz.:)

Visszatérve a gondolataim lényegéhez. Képes vagyok túlságosan is elaludni, de a legfurcsább, hogy hihetetleneket álmodom (egy volt barátnőm szerint, akkor álmodik az ember, ha nem alszik mélyen...nem tudom igaz-e) és egyszer csak felébredek félig "elaludtam?" félig meg "reggel van már?" gondolatokkal.
Ma fél 5kor keltem, majd 10 perc után visszaaludtam normálosan kb. 1-2 órára.

Igy írásban kielemezném, a miérteket, talán tanulok valamit. Diagnózis első pontja, a körülmény:

 - Mostanában sokat dolgozom, rohangálok és alig pihenek. Jó pár dologra nem jut idő (pl.: szobám átrendezésére)
- Van egy barátnőm, aki mellett nyugalmat kapok (és ez nem kis dolog), sokat alszunk együtt

Második pont, az eset:

 - pillanatszerű elalvás
 - álmodom, tehát nem alszom ki magam rendesen, és az álmok is érdekesek. Olyan mintha álmomba is 200%-kal pörögne az agyam (hasonló volt emelt matek érettségi előtt, amikor álmomba oldottam meg másodfokú egyenleteket)
 - reggeli hirtelen kelés, ami nem nyugodt állapotban történik

Harmadik pont, elemzés:

 A legnehezebb pont. Egymásba ütköző dolgok vannak: nyugalom érzése - nyugtalan alvás, sietős kelés - miközben nem kell rohanni.

Amikor az ember nem tudja saját magát megérteni (lásd.: ki vagyok én?), a legegyszerűbb ha megfordítja a dolgot és úgy rugaszkodik neki a dolgoknak, mintha ismeretlen embert elemezni.
Első ránézésre azt mondanám, hogy van egy kis bizonyítási vágy, hogy nem alszom el, mert barátnőmet ez zavarja és én akarok változtatni ezen, nem csak Ő miatta, magam miatt. De ezt nem tudom teljesíteni, mert tanulok és dolgozom és nincs egy szabadnapom se.

Negyedik pont, megoldás:

Megszívtam és reménykedem, hogy a téli szünetben lesz egy kis pihenőm. De előre látom, hogy mindenhonnan hivni fognak, hogy "lenne itt egy kis munka".

Ez egy kicsit elvont téma lett, de ezt most ki kellett írnom.:D A következő téma szerintem a munka lesz:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése