2011. január 10., hétfő

Gazdaság reakciója: Leértékelés

Pár napja egy bevásáróközpontba sétáltam és belépve két üzleten táblák vártak. "50%" "Leértékelés" "Akciók" Furcsa, hogy hirtelen ez vár. De ahogy tovább mentem nem várt nagy változás.

Ahogy mentem, egyre nagyobb nevű cégek plakátolták ki üzletük kinálatát e táblákkal. Felmerül az általános kérdés: miért? Kicsi a forgalom, de hiszen, tele vannak a plázák. Nekem egy kicsit minőségromlási érzést kelt, hogy nagy cégek is bekerültek, a "csak vidd el" kategóriába. Ha bemegyek egy boltba, akkor nem akciós "vidd el" cipőt vagy nadrágot szeretnék, hanem ha már leértékelt, de lássam rajta, hogy ha kifizetek érte X összeget, akkor legyen minősége, mert nem selejtbe szeretnék járni.

Jobban eltöprengve rájöttem a titok nyitjára. A marketing alapja az etetés. Olyan dolgot dobj a hal elé, amit biztos hogy bekap. Ekkor bejön az emberi arogancia. Olcsó legyen és márkás. Nem több. A minőség már nem lényeg.

Ahogy sétáltam a plázában, egy kicsit piaci érzésem lett. "Csak vidd el." Nincs már meg az az érzés, ha már egy ilyen szép, kivilágított épületbe jövök vásárolni, akkor legyen már meg a luxus érzés. Mehetek piacra, ahol negyed annyiért hasonlót kapok. Maximum egy betűvel eltér a márkanév a megszokottól...

2 megjegyzés:

  1. nem értek egyet Veled:) attól még, hogy 50%-kal "olcsóbb" valami, attól még:
    1.: nem lesz gagyibb (vannak tényleg kifutó termékek, túl kell adni rajtuk --> megoldás leárazás)
    2.: nem lesz olcsóbb se! hogy miért:
    a kereskedők rájöttek arra, hogy az embereknek (különösen a nőknek) beleégett a retinájukba az AKCIJÓ felirat, és ha ezt meglátják az olyan Pavlovi reflexet vált ki belőlük, hogy nem számít, hogy előtte nap még 14000volt a cucc, ha ma "csak most 49000 helyett CSAK 15000", akkor megveszi. akár drágábban. ennyi:)

    ha luxus érzést akarsz, akkor menj az Andrássy útra:)

    VálaszTörlés
  2. Nem is erre akartam rámutatni, mert ez egyértelmű marketing fogás, hanem az hogy már nem a kirakatot látom a plázákban, hanem a méteres "Kiárúsítás" és "AKCIÓ" feliratokat. Ez egy olyan hangvitelt kölcsönöz, hogy gyere be és elvitetem veled a fél boltot, és ha nem akkor is utánad dobom.

    Másrészt, ha valami olcsóbb lesz, a kedvezményt valahogy kompenzálni kell. Vagy a bevételt csökkentjük (ill. a kínálat-kereslet függvényt vesszük segítságük és jön a sok kicsi bevétel nagy összeg lesz, ami még pozitív) vagy a gyártási költséget, ami minőségromlásban teljesedik ki.

    Röviden, ha már van egy ismert márka, akkor a mögötte levő minőséget is tartsa meg.

    VálaszTörlés