2011. október 6., csütörtök

A három mester - Ikon

Mostanában eszembe jutott pár téma lehetőség, amit szabadidőmben fejtegethetnék, de a ma reggel egy üzenet várt a telefonomon, amitől e téma nem lehet más mint a három mesterpéldaképnek egyike, aki elhunyt. Ritkán nevezek meg embereket, inkább valamilyen idézetre vagy jelenetre, mottóra szoktam hegyezni a dolgokat, de most inkább a kapcsolatomról és szemszögemről írnék.

Steve Jobs nevét vagy hallotta valaki az innováció során, amit az Apple csinált, vagy most ismerte meg és tudott meg szinte mindent az életéről. Személyesen nem találkoztam vele (természetesen), de különböző helyekről hallott róla valamilyen sztorit, történetet, információt. Mit ismert meg ezáltal az ember? Egy Ikont. Egy személyt, ami a környezete által terjesztett képpel burkolózott be, de a lényeg, hogy e felhő sok embernek motivációt ad valami új és szebb felé. Sok kritikus és ember foglalkozik az Apple marketingjével, trükkjeivel, gondolataikkal és lépéseikkel, de ezeket a figyelemfelkeltő tényezőket valahogy gerjeszteni kellett, hogy valaki azt mondhassa "ez de durva", "ez nem normális, ilyen nincs". A lényeg a furcsaság, ami körülveszi. Ebben volt ő zseni, a hihetetlen dolgokban.

Nem egy szónoklatát végig hallgattam és egyszerűen lenyűgöző ahogy teljes pontossággal, lépésről lépésre a hatása alá tud vonni embereket. Mert van egy szellem mögötte és nem azért mert jó megjelenésű, mert gazdag, hanem egyszerűen maga tud lenni és ezzel a karizmával lehetetlent tud törni. Emlékszem, amikor rebesgették, hogy lesz Apple telefon és a bejelentés előtti napokban elárasztotta a netet a szimulációk. Majd jött a lepel és olyan látott az ember, amire nem számított. Egy kis fémtégla amely a lehető legfurább volt, mintha valamilyen űrlény hozta volna, majd mielőtt az emberben létrejött volna a döntés, hogy biztos jó ez meggyőzte a népet, mert elhúzta a billentyűzárat. Az emberek csodát láttak a lehető legjobb kézből, mert a kéz tulajdonosa tudta, hogy ennél jobb nincs. Reakció: mindenkinek kellett. Pedig mi volt? Luxuscikk, amivel az ember többnek érezhette magát.

A lényeg, hogy hitt a változásban, abban hogy mindig lehet valami újat hozni a világba. Határtalanság van, ez a végtelen fogott meg. Megláttam a "Lehetetlen nem létezik." mondatot. Az már csak a körítés, hogy maga is hitt a tökéletes termékben (ami már csak marketing miatt) amit a cég csinált. Végezetül egy link az egyik szónoklatáról, érdemes végighallgatni. Egy tökéletes szónoklat, ennél jobban motiválni embert nem lehet. Bocsánat, ennél jobban nagyon nehezen lehet, mert a szabály érvényes: "Lehetetlen nem létezik."


Az ember mindig is tud alkotni és újat hozni. Akár két kőből, akár valami másból.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése