2011. július 27., szerda

Mr. 5%

Az ember mindig tanul, bövíti tudását, más szakterületeket, más nyelveket tanul. De így elgondolkodva, a tanult anyagokból: Mennyit használok fel? A válasz Nagymamám szerint 5%.

Reflexkérdés: Akk miért nem lehet csak azt az 5%-ot megtanulni és a maradék 95% más hasznos dolgokra legyen felhasználva. Reflexválasz: Te tudod, hogy mely 5%-ot fogod használni?

Most felvázoltam az elméletet, de így leülve, valóságosan én mennyit használtam fel a munkáim során. Annak ellenére, hogy dolgoztam a szakmámban, meg még fél millió helyen, nem hiszem, hogy akárhol 5%-nál több lett volna, vagy akár elértem volna 2-öt. Kivéve talán a promocióknál, ahol én találtam ki valamit, hogy a kérdezőnek válaszoljak és ne tünjön fel neki, hogy nekem sincs ötletem a válaszra (amit talán a gyártó se tud...). Nevezhetem ezt blöffnek, vagy bejön vagy nem. De ez se tanult dolog, hanem feltaláló képesség, hogy "az valószínűleg úgy van és én teljesen biztos vagyok benne". Igaz, ötletem se volt, de ha kitettek a színpadra, ne én legyek a hülye.
Bár ha ezt jó helyen teszem akkor jó pénzt lehetne keresni...talán.:) Csak hogy Hofi Gézától idézzek: "Én vagyok a hülye és pont én vagyok megvilágítva."

Összegezve, akkor miért is érdemes tanulni? Válaszként jöjjön egy kis matek:
Ha én eladok valamit 100 pénzért, annak én az 5%-át kapom, azaz 100-ból én 5öt kapok. De ha én minél több 100 pénzes dolgot adok el, annyiszor 5 pénzt kapok. 1000 nél 50, 2000nél 100 és így tovább...

Azaz minél több hülyeséget tanulsz, annál okosabb leszel!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése